FAQ

Nee, het is alleen mogelijk om bestellingen zonder BTW te plaatsen wanneer deze besteld en verzonden worden via de website. Er moet eerst een account worden aangemaakt met klantengroep 0% Levering EU. Deze zal tijdens openingstijden binnen een uur worden geverifieerd en geactiveerd.

Een turbo patroon is het zogenaamde hart van de turbo. Het bestaat uit het centrumhuis, een as en compressorwielen.

Een turbo patroon kan je gebruiken als alleen het hart van de turbo defect is geraakt. Denk hierbij aan olie lekkage en/of overmatig veel ruimte op het asje in de turbo zodat de compressorwielen tegen de behuizing aan lopen.

Ja dat klopt, Mitsubishi is namelijk de fabrikant van de turbo en deze wordt in diverse auto’s gebruikt.

U heeft 1 jaar garantie op constructiefouten in het patroon. U heeft geen garantie als bij onderzoek blijkt dat de turbo onjuist is gebruikt dan wel gemonteerd, denk hierbij aan een te kort aan smering, overboost, oververhitting of inslag van buitenaf.

Als het artikel op voorraad is en voor 16.30 uur besteld wordt gaat deze dezelfde dag nog op de bus. Verzending voor 1 vast tarief door heel Europa. Over ruilen of retour doen wij van APS VOF nooit moeilijk. De verzending wordt verzorgd door POSTNL pakketservice.

Nee niet altijd. Je hebt dan inmiddels wel het probleem verholpen maar nog niet de oorzaak van het probleem. Overtuig jezelf er van dat alle oorzaken zijn onderzocht.

Naast de normale slijtage heb je nog twee belangrijke hoofdoorzaken, namelijk:
  • Vervuiling in de olie zodat het smeersysteem, de leidingen en zeefjes dicht slibben. Daardoor krijgt de turbo te weinig smering en raakt deze defect.
  • Kleine stukjes metaal in de inlaat. Deze komen dan in de turbo en beschadigen het compressorwiel. Denk ook aan verstopte roetfilters en een vervuilde EGR klep.

Het vervangen van turbo patronen bij turbo’s zonder VNT techniek is het een fluitje van een cent. Bij turbo’s met VNT techniek heeft het wat meer aandacht nodig, Zie hiervoor de instructie film op de site.

Variabele Nozzle Techniek zijn vaantjes die kunnen bewegen. Daarmee kan de uitlaatgas stroom dusdanig tegen het compressorwiel gestuurd worden, zodat deze sneller of langzamer gaat draaien na gelang de stand van de vaantjes.

Het is mogelijk om het patroon door ons te laten monteren, maar altijd vooraf even overleg.

Een turbo patroon kan je niet gebruiken als de behuizing waarin de compressorwielen draaien dusdanig beschadigd is, dat een goede werking van de turbo niet meer is gegarandeerd.

Het komt inderdaad voor dat twee of soms drie uitkomsten mogelijk zijn. Dat komt omdat autofabrikanten soms meerdere merken turbo’s hebben gemonteerd in één model auto, dus kijk altijd goed bij de omschrijving of deze gegevens overeenkomen met uw turbo.

Ieder nummer wat je op de turbo kan vinden zou een match kunnen opleveren. Zo kan je zoeken op het turbo partnummer of het OEM nummer.

Ondanks dat we heel veel aandacht hebben besteed aan onze database is het bijna niet mogelijk om ieder kenteken te koppelen aan een turbo patroon. Het is daarom zeker de moeite waard om het aanvraag formulier in te vullen met zoveel mogelijk gegevens.

Met het turbo patroon moet je uiterst zorgvuldig omgaan. Het patroon is namelijk met een VSR balanceermachine uitgebalanceerd. Het laten vallen op de rotorbladen zal onbalans met zich mee brengen en daardoor zal het turbo patroon snel defect raken. Dus laten vallen is weggooien.

Ja dat kan bij ons aan de werkplaats maar alleen op afspraak (Eglantierbaan 4, 2908 LV, Capelle aan den IJssel)

Het is mogelijk om in onze werkplaats het door u bestelde patroon te laten monteren in uw gedemonteerde turbo. De extra kosten hiervoor zijn € 75,00 excl. BTW.

Nee, dat is bij ons niet mogelijk, maar wij hebben wel montage partners die dat voor u kunnen doen. Bekijk hun sites hier.

Op het type plaatje zoals hieronder weergegeven van een KKK turbo: KKK Turbo